Kampaaniad

Siia lehele on koondatud ülevaade Maanteeameti liiklusohutuse ennetuskampaaniatest. Liiklejate liiklusteadmiste tõstmiseks, hoiakute, ohutute liiklusharjumuste ning käitumisnormide kujundamiseks korraldab Maanteeamet aastaringselt ennetuskampaaniaid erinevatel liiklusohutust puudutavatel teemadel. Probleemteemadeks on piirkiiruse ületamine, joobes sõidukijuhtimine, kõrvalised tegevused autoroolis, turvavarustus, enda nähtavaks tegemise võimalused ning väsimus.

Kampaaniad

Ruudustiku vaade Tabeli vaade
Kampaania liik Kampaania nimi Tööde teostaja Sort descending Periood Täpsem info
Sõber ei lase purjus sõpra rooli! Age Reklaam OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti ennetuskampaania ,,SÕBER ei lase purjus SÕPRA rooli" põhisõnum pole suunatud purjuspäi rooli istuvatele inimestele, vaid hoopis nende sõpradele. Kampaania eesmärk oli kutsuda inimesi üles tegema kõik selleks, et nende sõbrad purjuspäi rooli ei istuks. Kampaania sihtrühm olid 18-25-aastased noored.
Piirkiirusel on põhjus Age Reklaam OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti kampaania „Piirkiirusel on põhjus“ eesmärk on liiklejatele meelde tuletada, et piirkiirusest tuleb kinni pidada ning valida ohutu sõidukiirus asulavälisel teel. Kampaania sõnum „Piirkiirusel on põhjus” on suunatud autojuhtidele, kes arvavad, et mõõdukas piirkiiruse ületamine on normaalne. Pöörame tähelepanu just kiiruse ületamisest tingitud möödasõitude arvu kasvule ja asjaolule, et saavutatav aja kokkuhoid on tegelikult olematu.
Olen silmapaistev. Klassikaliselt või loovalt. Ise valin! Eesti Kunstiakadeemia - Kampaania kirjeldus
Maanteeamet viib koostöös Eesti Kunstiakadeemia tudengitega läbi teavituskampaania „Olen silmapaistev! Klassikaliselt või loovalt. Ise valin!“.  Kampaania ajal toimub koolinoortele suunatud fotokonkurss, mille kohta leiab rohkem informatsiooni kampaanialehelt silmapaistev.mnt.ee. Kunstiakadeemia tudengid korraldavad näituse ning käivad koolides üle Eesti, et näidata erinevaid võimalusi, kuidas end liikluses silmapaistvaks muuta. Kampaania lõpeb 26. novembri õhtul viiendat korda toimuva helkurkõnniga „Helkuriga sõbraks!“.
Sina oled ettenäitaja, et tema oleks ettevaataja Imagine AD OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti ennetuskampaania „Sina oled ettenäitaja, et tema oleks ettevaataja“ eesmärk on lapsevanematele meelde tuletada, et neil on laste liikluskäitumise kujundamisel kõige olulisem roll ning oma käitumisega ollakse lastele eeskujuks. Iga laps peab teadma, et enne teeületust on oluline peatuda, vaadata mõlemale poole ning veenduda teeületuse ohutuses jalgsi ja jalgratturina.
Mobiiltelefon on asendamatu, aga kui juhid, siis juhi Kala Ruudus OÜ - Kampaania kirjeldus
Профилактическая кампания Департамента шоссейных дорог «Если ты за рулем, то управляй» проводилась также с 28 марта по 24 апреля 2016 года. Цель кампании на этот раз состояла в том, чтобы донести до участников движения, какую опасность представляют собой посторонние занятия за рулем, т.е. все, что отвлекает внимание водителя от его основного дела. Самыми распространенными посторонними занятиями за рулем является набор номера и ответ на звонок мобильного телефона, отправка текстовых сообщений, макияж, отвлечение на ребенка, еда, питье, смена CD-дисков.
Kui juhid, siis juhi Kala Ruudus OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti kampaania „Kui juhid, siis juhi“ eesmärk oli liiklejates kinnistada teadmist, et kõrvaliste tegevustega tegelemine roolis on ohtlik ning inimene ei suuda kaht tähelepanu nõudvat tegevust sooritada samaaegselt ja veatult. 5. aprillil toimuva mobiilivaba päevaga kutsusime inimesi proovima, kuidas on veeta üks päev autoroolis kõrvaliste tegevusteta. Eesmärk oli näidata, et tegelikkuses ei juhtu midagi, kui roolis olles telefonikõnedele ei vasta, ei loe sõnumeid ega vasta neile, ei kasuta sotsiaalmeediat ega vaata videosid. Veelgi enam – ei sea ennast ja kaasliiklejaid ohtu.
Viisakus algab meist endis. Ka liikluses. Kala Ruudus OÜ - Kampaania kirjeldus
Kampaania ,,Viisakus algab meist endist. Ka liikluses.“ toimus 20. septembrist 17. oktoobrini 2017. Esmakordselt liiklusviisakuse teemal läbiviidava kampaania eesmärk oli teadvustada liiklejatele, et ohutum ja stressivabam liiklus algab iga inimese enda liikluskäitumisest. Kampaania sihtrühmaks olid 25–45-aastased liiklejad.
Vii teeületus uuele level'ile. Kala Ruudus OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti ennetuskampaania "Vii teeületus uuele level’ile!" eesmärk oli 7–13-aastastele noortele meelde ohutu liiklemise põhitõdesid. Kuigi laste teadmised on üldjuhul liiklusreeglite osas head, siis reegleid paneb neid unustama kiire elutempo (kool, trenn, sõbrad, kodu), sõprade mõju (kambatunne, argus eristuda), tähelepanu hajutavad seadmed (mobiiltelefon, kõrvaklapid) jne.
Kui juhid, siis juhi Kala Ruudus OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti kampaania ,,Kui juhid, siis juhi" eesmärgiks on liiklejatele meelde tuletada, millist ohtu kujutavad kõrvalised tegevused autoroolis. Ekstreemsemateks kõrvalisteks tegevusteks roolis on supisöömine, habemeajamine, raamatu lugemine, kuid eelkõige on kampaania fookuses mobiiltelefon kui kõige sagedasem kõrvaltegevus.
Olen silmapaistev Must OÜ - Kampaania kirjeldus
Kampaania ,,Olen silmapaistev" eesmärk oli inspireerida elanikkonda läbi uudsete lahenduste tutvustamise leidma sobivaim viis end pimedal ajal nähtavaks tegemiseks. 
Vali õige kõrgus Must OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti kampaania ,,Vali õige kõrgus!" eesmärk on sõidukijuhtide ja kaassõitjate teavitamine peatoe õigele kõrgusele reguleerimise olulisusest ja vale kõrgusega kaasnevatest tagajärgedest. Autoõnnetuse korral on peatoe ebaõige kõrguse tõttu väga suur risk saada surmavaid vigastusi või seljaaju trauma.
Ka vähe on liiga palju Must OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti ennetuskampaania „Ka vähe on liiga palju“ eesmärgiks oli liiklejatele teadvustada, kuivõrd ka väike kogus alkoholi mõjutab nende sõiduvõtteid. Ennekõike on oluline sõidukijuhte informeerida, et ka üks klaas lahjat alkoholi pole sõidukijuhtimise seisukohalt lubatud ning tegeliku kainenemiseni kulub arvatust hoopis rohkem aega.  
Ka vähe on liiga palju Must OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti ennetuskampaania „Ka vähe on liiga palju“ kestab 4. juunist 1. juulini. Kampaania eesmärk on liiklejatele teadvustada, et ka väike kogus alkoholi ei ole sõidukijuhtimise seisukohalt lubatud ning tegeliku kainenemiseni kulub arvatust rohkem aega. Kampaaniaperioodil kasutatakse mitmetes toitlustuskohtades joogiklaasialuseid, millel oleva informatsiooni järgi saavad inimesed arvutada, kui kaua võtab kainenemine aega. Koostöös Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži tudengitega on valminud Alkokalkulaator, mis on allalaaditav Android telefonidele.
Ka vähe on liiga palju Must OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti ennetuskampaania „Ka vähe on liiga palju“ eesmärgiks on liiklejatele teadvustada, kuivõrd ka väike kogus alkoholi mõjutab nende sõiduvõtteid. Ennekõike on oluline sõidukijuhte informeerida, et ka üks klaas lahjat alkoholi pole sõidukijuhtimise seisukohalt lubatud ning tegeliku kainenemiseni kulub arvatust hoopis rohkem aega.
Liitu kiirusjälgijatega! Must OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti kampaania "Liitu kiirusjälgijatega!" eesmärgiks on liiklejatele teadvustada, millist ohtu kujutab suurel määral piirkiiruse ületamine asulakeskkonnas, eriti linnas. Kampaania eesmärgiks on suunata inimesi juurdlema, kas lühiajalised eesmärgid- jõuda õigeks ajaks tööle; sõita "ühtlases" tempos fooritulede eiramise hinnaga; nautida kiiret sõitu ja sõiduvahendit; ennast liikluses kehtestada ja tõsta läbi kiire sõidu madalat enesehinnangut - kaaluvad ülesse süütute inimeste elude rikkumise. Eelkõige ei ole aktsepteeritav piirkiiruse eiramine ning selle käitumisviisi harjumuseks kujunemine, impulsiivne käitumine ning väärtushinnangud, mis pole sotsiaalsete normidega kooskõlas. Kampaania oluliseks lähtekohaks on empaatiatunne ning oskus näha asju teise inimese seisukohast. Otsus, mille võtab vastu sõidukijuht, toob lisaks temale tagajärgi ka kõigile teistele - õnnetuses hukkunutele ja vigasaanutele ning nende peredele, kuid samamoodi ka roolikeeraja lähedastele.  
Aga mina olen kiirusjälgija MUST OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti liiklusohutuskampaania „Aga mina olen kiirusjälgija“ toimus 16. aprillist 13. maini 2018. Kampaania oli üks osa EV100 raames läbiviidavast „Aga mina“ eeskujukampaaniate sarjast, mille kaudu Eesti riigiasutused ja eraettevõtted toetavad ja on eeskujuks teadlike ning turvalist elukeskkonda kujundavate valikute tegemisel. Kampaania eesmärk oli liiklejatele teadvustada, millist ohtu kujutab suurel määral kiiruse ületamine asulakeskkonnas, eriti linnas. Kiirust ületades on ajavõit tühine, kuid peatumisteekond pikeneb ohu korral oluliselt. Samuti aheneb juhi vaateväli ja väheneb võimalus reageerida õigeaegselt. Kampaaniaga samal ajal toimuvad Politsei- ja Piirivalveameti liiklustalgud.
Ole inimene! Jälgi piirkiirust. The Agency OÜ - Kampaania kirjeldus
Maanteeameti ennetuskampaania „Ole inimene! Jälgi piirkiirust.“ eesmärgiks on tuletada sõidukijuhtidele meelde piirkiiruse vajalikkust, näidata liigse kiirustamise mõttetust ning kommunikeerida rahuliku sõidustiili hüvesid. Kampaania sõnum keskendub inimeseks olemises ning kutsub juhte mitte alluma loomalikele instinktidele, säilitama liikluses inimlikkust ning mõistma, et kiirusepiirangutel on põhjus.